Συχνές Ερωτήσεις

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να δείτε τις παρακάτω ερωτήσεις μας
ΕΞΟΔΑ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ
  • Για αποστολή με μεταφορική το κόστος είναι 2-5 € ανά τεμάχιο προϊόντος και 5-10€ ανά τεμάχιο προϊόντος για όλα τα νησιά εκτός Κρήτης. Για αποστολή με ταχυμεταφορά το κόστος είναι 6€ πάγια χρέωση συν 1€ ανά κιλό προϊόντος.
  • Ο υπολογισμός γίνεται στο καλάθι πληκτρολογώντας τον ΤΚ της περιοχής παράδοσης.
Ποιά η χρήση του Αζώτου στο φούσκωμα των ελαστικών;

Χρήση Αζώτου για το φούσκωμα των ελαστικών επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών σε εφαρμογές κανονικής χρήσης

Εισαγωγή & Σκοπός

Το άζωτο προσφέρεται ως εναλλακτική λύση για το φούσκωμα ελαστικών αυτοκινήτων. Ο σκοπός αυτού του δελτίου είναι να παρασχεθούν γενικές πληροφορίες για το φούσκωμα των ελαστικών με άζωτο.

Τα ελαστικά σχεδιάζονται και κατασκευάζονται για να προσφέρουν πολλά χιλιόμετρα άριστης χρήσης αλλά πρέπει να συντηρούνται σωστά. Το βασικό στοιχείο της σωστής συντήρησης ελαστικών είναι η διατήρηση της συνιστώμενης πίεσης. Η σωστή πίεση συνιστάται από τον κατασκευαστή του οχήματος και βρίσκεται στην επισήμανση του ελαστικού ή στο εγχειρίδιο λειτουργίας του οχήματος. Συνιστάται στον καταναλωτή να ελέγχει την πίεση των ελαστικών σε τακτά χρονικά διαστήματα, τουλάχιστον μια φορά το μήνα και πριν από κάθε μεγάλο ταξίδι, ή δυο φορές το μήνα ανάλογα με τους τοπικούς κανονισμούς, τις συνήθειες και τις συνθήκες.

Η χρήση του Αζώτου σε ελαστικά αυτοκινήτων

Το άζωτο είναι ένα αδρανές (άφλεκτο) αέριο– βασικά, δεν είναι τίποτα παραπάνω από ξηρό αέρα μετά την αφαίρεση του οξυγόνου.  Για παράδειγμα, ο ατμοσφαιρικός αέρας περιέχει περίπου 78% άζωτο. Λόγω των αδρανών ιδιοτήτων του αζώτου, συχνά χρησιμοποιείται σε ιδιαίτερα εξειδικευμένες εφαρμογές χρήσης ελαστικών ή/και για απαιτητικά περιβάλλοντα. Αυτές οι εφαρμογές χρήσης ελαστικών συνήθως περιλαμβάνουν αεροσκάφη, μεταλλεία και εμπορική/βαριά χρήση. Επίσης, το άζωτο χρησιμοποιείται στον επαγγελματικό μηχανοκίνητο αθλητισμό περιλαμβάνοντας τις αγώνες οχημάτων ακραίων ταχυτήτων.  Καταλαβαίνουμε ότι το ξηρό άζωτο χρησιμοποιείται εν προκειμένω ώστε να συμβάλλει στη μείωση των διακυμάνσεων της πίεσης των ελαστικών όπου ακόμη και οι μικρές διαφορές στην πίεση μπορούν να έχουν επιπτώσεις στο χειρισμό του οχήματος στα ακραία όρια της απόδοσης.Για την κανονική καθημερινή χρήση των ελαστικών, το φούσκωμα με άζωτο δεν είναι απαραίτητο. Ωστόσο, το φούσκωμα των ελαστικών με άζωτο δεν βλάπτει τα ελαστικά και μπορεί οριακά να συμβάλλει στις μειώσεις της απώλειας αέρα λόγω διαπερατότητας. Εντούτοις, το άζωτο δεν θα αποτρέψει οποιαδήποτε απώλεια αέρα που προκαλείται από τρυπήματα, ρωγμές στο σημείο επαφής ελαστικού-ζάντας, διαρροές βαλβίδων, ρωγμές στο σημείο επαφής βαλβίδας/ζάντας, διαρροές τροχών, και άλλες μηχανικές διαρροές.   Πάλι, η χρήση του αζώτου μόνο, δεν αντικαθιστά τη σημασία του τακτικού ελέγχου της πίεσης των ελαστικών. Εάν η πίεση αέρα του ελαστικού είναι κάτω από την πίεση που προσδιορίζεται aπό τον κατασκευαστή του οχήματος, το ελαστικό πρέπει να ξαναφουσκωθεί,  - είτε με αέρα είτε με άζωτο – στην κατάλληλη πίεση. Μην  χρησιμοποιείτε τα ελαστικά υπο-πιεσμένα ή/και υπερφορτωμένα (βλ. “ΠΡΟΣΟΧΗ”).

Είτε φουσκωμένα με αέρα είτε με άζωτο, ο κανονικός έλεγχος της πίεσης των ελαστικών παραμένει κρίσιμος και απαραίτητος. Η χρήση αζώτου από μόνη της δεν αντικαθιστά τον κανονικό έλεγχο πίεσης των ελαστικών.

ΠΡΟΣΟΧΗ [!] Η υπο-πίεση ή/και η υπερφόρτωση των ελαστικών μπορεί να δημιουργήσουν υπερβολική καταπόνηση και υπερθέρμανση,  που μπορούν να επιφέρουν την αχρήστευση του ελαστικού, όπως με τον διαχωρισμό της ζώνης από το πέλμα ή/και την απόσπασή της, που μπορούν να προκαλέσουν σοβαρό τραυματισμό ή θάνατο.

Τι ημερομηνία κατασκευής πρέπει να έχουν τα ελαστικά που θέλω να αγοράσω;

Πριν γίνει η αγορά των ελαστικών σας καλό θα είναι να ελέγχετε την ημερομηνία κατασκευής τους , ο E.T.R.T.O. (Ευρωπαϊκός Οργανισμός του Ελαστικού και της Ζάντας ) συνιστά να μην υπερβαίνει τα 5 έτη καθώς η συνολική διάρκει του ελαστικού είναι τα 10 έτη , συνεπώς 5 έτη (αποθηκευμένα) + 5 έτη (είναι ο μέγιστος χρόνος τοποθετημένα στο όχημα) = 10 έτη. Η δική μας πρακτική άποψη είναι η ημερομηνία κατασκευής τους να μην είναι πάνω από 3 έτη για τον λόγο οτι αν ένα ελαστικό δεν έχει πωληθεί μέσα σε αυτό το διάστημα ενδέχετε να έχει ''ταξιδέψει'' πολλές φορές π.χ.να έχει αλλάξει δύο χώρες ή 3-4 καταστήματα που σημαίνει οτι κατά αυτά τα διαστήματα δεν πληρούνται εκ των πραγμάτων οι προυποθέσεις σωστής αποθήκευσης που υποδεικνύει ο E.T.R.T.O. ετσι ώστε να ισχύει η 10ετης διάρκεια ζωής του ελαστικού , αυτή η άποψη μας βέβαια είναι υποθετική καθώς δεν γνωρίζουμε αν έχουν γίνει αυτά τα ''ταξίδια'' που προαναφέραμε.

VIDEO
Τι είναι η αντίσταση κύλισης και πως επηρεάζει την κατανάλωση;

Κατά μέσον όρο, το 20% της κατανάλωσης καυσίμων από ένα όχημα, ή ένα στα πέντε γεμίσματα του ρεζερβουάρ, χρησιμοποιείται για να υπερνικηθεί η αντίσταση στην κύλιση. Έτσι είναι, το ελαστικό ευθύνεται για το  20% της κατανάλωσης καυσίμου από ένα αυτοκίνητο. Τι προκαλεί την αντίσταση στην κύλιση, σας ακούμε να ρωτάτε, και πώς αυτή μπορεί να περιοριστεί;
Τι προκαλεί την αντίσταση στην κύλιση;
Σε κάθε περιστροφή του τροχού, η περιοχή του πέλματος του ελαστικού στρίβει και παραμορφώνεται καθώς έρχεται σε επαφή με τα περιγράμματα του εδάφους.  Καθώς η γόμα παραμορφώνεται, ανταπτύσσει θερμότητα και υπάρχει απώλεια ενέργειας υπό μορφή θερμότητας. Αυτή είναι κατά 90% η πηγή της αντίστασης του ελαστικού στην κύλιση.
Είναι σαν ν' ανεβαίνει διαρκώς έναν ανήφορο με κλίση 1%
Όσο περισσότερη αντίσταση στην κύλιση έχει ένα ελαστικό, τόσο περισσότερη δύναμη χρειάζεται από τη μηχανή για να κινήσει το όχημα προς τα εμπρός. Εάν η μηχανή πρέπει να δουλέψει πιο σκληρά μόνον για να υπερνικήσει την αντίσταση των ελαστικών στην κύλιση, θα χρησιμοποιεί περισσότερα καύσιμα. Σκεφτείτε την αντίσταση στην κύλιση, σαν ένα αυτοκίνητο να ανεβαίνει διαρκώς έναν ανήφορο με κλίση 1%. Η αντίσταση στην κύλιση δεν μπορεί να εξαφανιστεί εντελώς, όμως η μείωσή της όσο το δυνατόν περισσότερο σημαίνει ότι χρειάζεστε λιγότερα καύσιμα.

Πόσο μύθος είναι η γήρανση των ελαστικών;

Ένα προϊόν με πολύ πλούσιο τεχνικό υπόβαθρο, απλό στην όψη μα περίπλοκο ως προς τα συστατικά του. Ένα προϊόν που πρέπει να είναι ανθεκτικό σε ακραίες συνθηκες, ενώ σας μεταφέρει με ασφάλεια στο δρόμο. Ένα προϊόν που χρειάζεται τη φροντίδα σας για να διατηρήσει την απόδοσή του. Ένα προϊόν, που όπως όλα, έχει μια συγκεκριμένη διάρκεια ζωής. Όσο μεγαλύτερη είναι, τόσο το καλύτερο για εσάς. Αυτή η διάρκεια ζωής είναι το αποτέλεσμα πολλών παραγόντων. Εκτός από τα βασικά χαρακτηριστικά του προϊόντος, οι συνθήκες χρήσης, η ταχύτητα, το φορτίο και οι κλιματολογικές συνθήκες μπορούν να την επηρεάσουν. Το ίδιο ισχύει και για το επίπεδο πίεσης ελαστικού κατά την τοποθέτησή του στο όχημα και για τις συνθήκες αποθήκευσης στις εγκαταστάσεις των εμπόρων . Συνοπτικά, οι συνθήκες χρήσης και συντήρησης έχουν πολύ μεγάλη επιρροή στη γήρανση των ελαστικών.

Τι συμβαίνει, λοιπόν, με το DOT τα τρία αυτά μαγικά γράμματα; Πίσω από αυτά κρύβεται το Department Οf Transport, που στα αγγλικά σημαίνει Υπουργείο Μεταφορών. Ένα κυβερνητικό τμήμα των Η.Π.Α. που ζήτησε αυτή τη σήμανση σε κάθε ελαστικό που πωλείται στη Βόρεια Αμερική για τη διευκόλυνση του ποιοτικού ελέγχου των προϊόντων με τη χρήση κωδικών που ταυτοποιούν τον ακριβή χρόνο παραγωγής. Ωστόσο, τα τρία αυτά γράμματα, ή πιο σωστά οι αριθμοί μετά από αυτά, έγιναν ένα εργαλείο για τη δημιουργία παρανοήσεων γύρω από τη γήρανση των ελαστικών. Η ημερομηνία παραγωγής από μόνη της δεν προσδιορίζει την ηλικία των ελαστικών.

Αν ένα ελαστικό παράγεται και παραδίδεται σε μια αποθήκη, όπου φυλάσσεται καταλλήλως, χωρίς να εκτίθεται, ενδεικτικά, στο φως του ήλιου ή σε υδρογονάνθρακες, και περάσει, για παράδειγμα, ένα χρόνο περιμένοντας να αγοραστεί από έναν οδηγό, η γήρανσή του είναι ακριβώς η ίδια σαν να είχε χρησιμοποιηθεί για τρεις εβδομάδες σε ένα αυτοκίνητο που μετακινούνταν. Επομένως ο χρόνος αποθήκευσης δεν μπορεί να συγκριθεί με τον χρόνο χρήσης του προϊόντος.

Οι εταιρείες ελαστικών εφαρμόζουν αυστηρά πρότυπα και πρακτικές στον κύκλο παραγωγής και αποθήκευσης των ελαστικών (οδηγίες από τον ETRTO), ώστε να εξασφαλίζουν το ίδιο επίπεδο απόδοσης και εγγύησης για τα προϊόντα που παρέχουν, ανεξάρτητα από την ημερομηνία παραγωγής.

Πώς να επιλέξω τα σωστά ελαστικά;

Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή του βέλτιστου ελαστικού. Πριν αποφασίσετε, μελετήστε τους βασικούς παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή σας.

Οι καιρικές συνθήκες

Το κλίμα της περιοχής όπου ζείτε είναι ένα σημαντικό θέμα που πρέπει να λαμβάνεται υπόψη. Για παράδειγμα, σε θερμοκρασίες κάτω από 7°C κατά τη διάρκεια του χειμώνα, ίσως θα πρέπει να προμηθευτείτε ένα σετ χειμερινών ελαστικών. Σε ορισμένες χώρες, αυτό απαιτείται από τη νομοθεσία.

Ο τρόπος με τον οποίο οδηγείτε

Αν διανύετε μεγάλες αποστάσεις ή σας αρέσει να δοκιμάζετε τα όρια του αυτοκινήτου σας, ενδέχεται να θέλετε να εξετάσετε πιο προσεκτικά τα χαρακτηριστικά επιδόσεων των ελαστικών για να βρείτε το ελαστικό που ταιριάζει στο στυλ οδήγησής σας. Πολλά ελαστικά έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα την υψηλή απόδοση.

Ο τύπος του οχήματός σας

ελαστικά με τα οποία είναι εξοπλισμένο το αυτοκίνητό σας (γνωστά και ως ΟE – εξοπλισμός πρώτης τοποθέτησης) επιλέγονται επειδή ταιριάζουν με το αυτοκίνητό σας, αλλά αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι τα καλύτερα για εσάς. Ανατρέξτε στο εγχειρίδιο για άλλες συστάσεις ή κάντε περαιτέρω έρευνα.

Ο προϋπολογισμός σας

Στη διαδικτυακή τοποθεσία μας μπορείτε να ενημερωθείτε για τις τιμές για όλα τα ελαστικά. Επίσης, να εξετάζετε προσεκτικά τον Οδηγό σήμανσης ελαστικών ΕΕ – θα σας βοηθήσει να βρείτε τα ελαστικά που έχουν ιδιαίτερα μεγάλη διάρκεια ζωής. Τέλος, μην ξεχνάτε ότι  μπορούμε να σας προσφέρερουμε υπηρεσίες που καλύπτουν επακριβώς στις ανάγκες σας.